În aproape fiecare cadru | 2016

carte de artist | 13.8 x 21.9 cm; 544 pagini

Ediție limitată – 10 exemplare numerotate și semnate;
Copertă cartonată învelită în foaie de cort din dotarea Armatei Române în anii 80;

Cele 270 de imagini includ toate stop-cadrele din singurele 10 secunde înregistrate cu momentul propriu-zis al execuției lui Nicolae și a Elenei Ceaușescu, din 25 decembrie 1989. (sursă: Arhiva Televiziunii Române, Colecția “Revoluţia Română în Direct”)

In almost every frame | 2016

artist book | 13.8 x 21.9 cm; 544 pages

Limited edition of 10 numbered and signed copies;
Hard cover wrapped in tent sheet used by the Romanian Army in the 80’s;

The 270 images include all the frames from the sole 10 seconds recorded with the actual moment of the execution of Nicolae and Elena Ceausescu, on the 25th of December 1989. (source: Romanian Television Archives, “The Live Romanian Revolution” Collection)

Andrei NACU, Mulțimi, Submulțimi, Familii, proiect în spațiul public, 3 expoziții de fotografie în 3 scări de bloc din cartierul Nicolina din Iași, iulie-septembrie 2017

“Pe lângă dimensiunea matematică a termenilor (Teoria multimilor, familii de multimi) Mulțimi, Submulțimi, Familii are legătura și cu strategia pe care o folosesc sistematizând, clasificând taxonomic (identificând pattern-uri, motive, specificități) și analizând astfel arhive cu fotografii de familie, prin metoda teoriei întemeiată empiric (Grounded Theory) – o abordare inductivă, presupunând un proces de generare sistematică a conceptelor și teoriilor pe baza datelor colectate.” (Andrei Nacu)

“Albumul de familie poate influența cum ne privim trecutul, însă ce facem cu fotografiile, cum le folosim și cum ne raportăm la ele ține de prezent. Aceste dovezi ale existenței noastre sunt totodată parte a unui proces continuu de creare, recreare și înțelegere a ceea ce suntem noi acum. Cred că granița dintre fotografie și memorie este difuză si imposibil de trasat. Fotografia poate funcționa ca o barieră în fața memoriei când păstrăm în amintire doar ceea ce a fost fotografiat dar și ca suport al ei pentru a rememora unele amintiri. Fotografia de familie poate opera la intersecția dintre memoria personală și istoria socială, aceste serii analizând relația dintre albumul de familie și memoria perioadei comuniste din Romania, în procesul de re-evaluare a trecutului. ”(Andrei Nacu)

Andrei Nacu, Donald duck, serie de fotografii, 2017

Andrei NACU (n. 1984) trăiește și lucrează în Iași și Londra. În practica sa artistică folosește fotografia documentară, albumul de familie și arhiva fotografică pentru a crea proiecte ce analizează intersecția dintre memoria personală și istoria socială. În 2013 a absolvit un masterat în Documentary Photography la University of Wales, Newport, în Marea Britanie, iar în cadrul Universitații de Arte “George Enescu” Iași a absolvit cursurile de licență ale departamentului Foto-Video (2009). A expus în numeroase expoziții, printre care: Renaissance – Getty Images Gallery – London (2015), Uncertain States – Four Corners Gallery – London (2014), Guernsey Photography Festival, U.K. (2014), FreshFaced+WildEyed – The Photographers’ Gallery – London (2013), Edges – Ffotogallery – Cardiff, U.K (2013). În 2015 câștigă Renaissance Photography Prize și este nominalizat pentru Magnum Graduate Photographers Award și Bar Tur Photobook Prize.

www.andreinacu.ro

Andrei Nacu (b. 1984) is a visual artist based in London. In his creative practice he is using documentary photography, the family album and the photographic archive to create stories which analyze the junction between personal memory and social history. His most recent work includes video, installation and performance and focuses on the politics of representation and media archaeology. Currently he is working at the Royal Anthropological Institute, London. In 2013 he graduated with an MA in Documentary Photography from the University of Wales, Newport and previously studied photography and Video at the George Enescu University of Arts Iași, Romania.

Andrei Nacu, Mingea, serie de fotografii, 2017

Andrei Nacu, De jur, împrejurul meu este patria, serie de fotografii, 2017